Sunday, December 23, 2012

I hate khabar angin~~

Assalamualaikum

kali ni cerita pasal khabar angin. today is 24/12/2012..menurut rumors from internet. hari ni kemarin dan esok akan bergelap.  but what happened today is nothing~~

Secara jujurnya, saya pun percaya dengan khabar2 angin tersebut. sampai saya cakap mu husband. jangan jauh2 dari saya. Husband saya pun kasi iya jala~~tapi teda apa2 yng terjadi..kuyak saya..punya bidak

whatever~~

sebenarnya, info dalam internet sangat banyak. maklumat di hujung jari la katakan tapi beware. ada maklumat hanya rekaan tapi ada maklumat yang benar.(sekadar untuk menarik viewer baca blog dorang)

saya ada beberapa tips yang membezakan sama ada info tu betul atau tidak. here it is:

1. information comes from official website.

2. ada signture - nama penulis dan education background

3. DO NOT percaya bulat2 info from personal blog. belum tau lagi benar.sometimes, dorang suma tu cedok dari blog orang lain

So, ini tips dari saya. How about wikipedia?? erm..dulu, masa saya study dulu, kami tidak digalakkan untuk mencedok sebarang maklumat dari wiki..because anyone can edit.delete.add..jadi, info tu kadang-kadang nda berapa tepat.

Peep,

peringatan untuk semua, before kamurang mau sampaikan apa2 maklumat pastikan informasi nda berunsur fitnah dan belum tau lagi sejauh mana kebenaran cerita tersebut. takut kamurang akan disaman. BAHAYA OO~~

Okla..that's all for today.

Bubye~~

No comments:

Post a Comment