Friday, November 23, 2012

Rest In Peace


Assalamualaikum
syukur kepada Allah s.w.t dengan limpah KurniaNya, kita masi lagii idup di dunia ni..Panjatkan syukur juga kerana masi lagi sihat walafiat untuk mejalani kehidupan ni..cara bersyukur yang lebih ideal adalah melakukan perkara-perkara yang di suruh mengikut ajaran agama masing-masing.
Sorry, ada sesi ceramah sikit :P tongue..so how's life?? terlebih sihat??Alhamdulilah~~
Baru-baru ni one of our student baru meninggal dunia. Lebih kurang sebulan lalu la..masi muda lagi tu mendiang dalam 20 tahun. apa yang saya tau, dia meninggal dunia sebabkan sakit. lebih kurang ada masalah darah la..nda tau la darah merah terlebih ka terkurang ka darah merah ka kurang atau darah putih yang kurang..saya dengar cerita ni dari pelbagai sumber..suma pun explaination yang berbeza tapi berkenaan darah la.
Apa yang saya kenal mendiang ni, dia seorang yang pendiam dan menghormati orang lain. saya selalu bergurau sama dia. tapi, yang saya paling ingat saya tanya rumah dia ada  orang gaji ka teda??..haha..beri -beri fanni la kan..tanya soalan bengong cam tu :D big grin
Al maklum, sudah tiga tahun rumah kami belum ada orang gaji jadi saya tengok keadaan material dia ni agak berada atau lebih senang orang berada, jadi saya try2 la tanya soalan bengong seperti di atas sama dia. kalau ada, boleh mintak dia tolong tanya orang gaji dia, mana tau boleh rekomen sama saya ka??kann??kan??..tapi mendiang tu bilang teda dia orang gaji..hampa la saya..tapi ada juga perasaan malu sama dia sebab tanya soalah bodoh tu kan
Last saya jumpa mendiang cam sebulan sebelum dia meninggal dunia. dia minta saya sign borang clearance dia kiranya dia mau beranti belajar. oh..iya..dia ambik course Medical Lab Technology..boleh tahan jugala dia ni. saya ada juga tanya-tanya dia, kenapa mau beranti, nanti boleh juga saya kaunseling dia sikit-sikit kan..mendiang tu bilang dia nda minat sudah belajar dan dia mau cari course lain..saya pun ok jala..orang sudah nda minat belajar kenapa lagi mau paksa kan.
tu la the last kami met..rasa sedih jugalah tiba-tiba dia sudah teda di dunia ni. Bagus bah mendiang tu..kalau saya terserempak sama dia mana-mana kan, mesti dia tegur sama saya..bukan saya saja sama kawan-kawan dia pun buat begitu.
Tapi mau buat camna kan, sudah ajal dia sampai..kita manusia biasa ni tunggu jala timing kita.
the saddest part tentang kematian mendiang ni, dia meninggal dunia pada tanggal hari kelahirannya..sad kan..sob..sob :(( crying

Di kesempatan ni, saya ingin mengucapkan takziah kepada keluarga dan sahabat2 mendiang..

*** R.I.P NAPOLEON M. SUBINON ***


No comments:

Post a Comment