Tuesday, February 5, 2013

Bila saya dapat tau saya pregnant??

Assalamualaikum

ceritanya bermula selepas 1 week saya nda datang kotor. i'm expected yang saya pregnant. jadi, untuk memastikan hal ni separuh menjadi kenyataan. saya dan my husband pergi KK selepas waktu keja, beli pregnant test yang berharga berpatutan tapi accurate 99.9%..

Pilih punya pilih..compare..punya compare sampai 'abang' saya sudah naik bosan. almaklumlah..gaji belum ada, jadi memilih la sikit. dia angkat saja yang murah dan terus bayar.lepas bayar tu, rasanya cam nda sabar-sabar mau test..balik-balik baca arahan camna mau pakai tu barang.

sampai ja rumah,lepas mandi dan makan. saya pun buat la test. nda kesabaran saya mau tunggu subuh. sebab orang bilang lebih baik buat test pagi-pagi kerana kandungan hcG dalam urine pekat. tapi bila-bila pun boleh juga dibuat.jadi, saya buatlah..'abang' saya?? cam besalah..main game..EA MANAGER.

Lepas saya cek tu, saya tunggu garisan2 merah timbul. mula-mula tu garisan T yang timbul dan garisan C pulak nda timbul2. alahai..masa tu kecewa la juga. perasantan pregnant tapi nda. jadi, saya simpan tu pregnant test atas meja solek. saya buat dulu keja-keja saya yang lain.LIPAT BAJU.

Lepas lipat baju tu, my heart meronta-ronta mau tinguk balik tu pregnant test. saya tengok balik tu pregnant test. wah..hati gembira tengok line kedua sudah nampak warnanya tapi nda terang. saya pun kasi tunjuk la sama bapa bayi ni.

apa reaksi bapa bayi tu?? dia tengok saja ar saya. cam statue sudah dia selama 10 saat. then, dia sambung balik main game dia. haihhh~~ begini ka respon bakal bapa ni??kalau dalam TV bukan main lagi melompat2 bila dapat tau bini preggy. saya pun ikut kecewa la juga kan..nda pala baby..ni mama ada..

saya pun bersiap-siap mau tidur..baring sudah di atas katil. mau saja saya pejam mata. datang sudah bakal bapa di sebelah saya. pelahan dia cakap

'kita mau ada baby sudah kan, sayang'

lambat pick up betul saya punya laki ni.mungkin terkejut bah dia kan. tau la kan anak pertama bukan anak kedua atau ketiga pun.

tapi motif saya mengarang entri ni untuk bagitau reaksi laki saya bila tau saya ni preggy,betul-betul macam nda kena suka tapi hakikatnya nda pun.perasaan saya saja bah ni..

bah okay la..jumpa lagi di next entri.

No comments:

Post a Comment